Identity Management

Změna hesel, zakládání, ale i mazání jednotlivých uživatelů, které je spojené s odebíráním práv a oprávnění. Ve většině firem mají tyto úkony na starosti administrátoři v IT oddělení. A ve spoustě firem dochází k tomu, že se k nim informace o změnách dostávají později. Což může představovat (a často také bohužel představuje) bezpečnostní riziko.

Praktickým a účinným řešením je takzvaný Identity Management (IdM). Centrální řešení, díky kterému je možné všechny na začátku zmíněné procesy zautomatizovat. Jak? Sjednocením všech účtů uživatele pod jednu virtuální identitu a definováním “životního cyklusu uživatele” - od založení účtu přes jeho úpravy až po mazání. Všechny úpravy pak probíhají “nad” touto identitou a automaticky.

Díky centrálnímu řešení mají administrátoři 100% přehled o uživatelích a jejich oprávněních, a mohou snadno identifikovat spící účty, tedy účty bez vlastníka. 

Uživatelé pak mohou snadno a pohodlně v tomto centrálním rozhraní sami provádět například změny/resety hesel, žádat o přístupy do aplikací nebo o přidělení oprávnění. Na stejném místě je manažeři a následně administrátoři schvalují.

Primárními zdroji dat pro Identity Management mohou být personální systém, CSV soubor, webové služby a další. Propojení s koncovými aplikacemi zajišťuje IdM software, který s aplikacemi následně komunikuje pomocí adaptérů/konektorů.

Identity Management je jednoduché řešení pro téměř jakoukoli firmu. Přemýšlíte o něm? Ozvěte se nám.